Bon dia a tots!!
Avui al Liceo Egara hem fet un simulacre d’evacuació, i com a representants dels pares, hem estat allà, per veure com es desenvolupava tot. Us expliquem una mica.
Primer hem anat a la ESO, a les 10:00 ha sonat l’alarma d’incendis. La veritat és que els alumnes sabien que avui es feia el simulacre, però no a quina hora, i els ha agafat per sorpresa. Des de l’AMPA hem apuntat que per propers anys millor que no estiguin informats. L’edifici s’ha evacuat en uns 3 minuts, hem anat al punt de reunió, al parc que hi ha junt al monument a la Dona Treballadora, i allà estaven tots en 5 minuts, recompte, i cap a classe. Això sí que els hi ha costat més 🙂 . Destacar el bon ordre, tots sabien el que havien de fer, el so de les sirenes perfecte, i la policia hi era allà per controlar. Resumint: un èxit!
Passem a Infantil i Primària. Com ja estava allà la policia, hem decidit avançar-ho. Estava previst per les 11:00, però s’han fet sonar les sirenes a les 10:20 més o menys. Els primers en sortir han sigut els nens que havia al pati en aquell moment, tot molt ordenat la veritat, per ser tan petits, quasi més ràpids que els grans 🙂 . En 4 minuts estaven tots fora del cole, i en 6 estaven al punt de reunió, que era en aquest cas a la Plaça Catalunya, recompte de nens i cap a classe. No hem d’oblidar que son uns 800 nens!
La valoració, la veritat que molt bé. Punts a millorar: no avisar als nens del dia que es farà el simulacre, encara que sent sincers, crec que s’avisa sempre a tot arreu, no només al cole; i la sortida dels petits, els que sortien per Carretera Castellar, s’han vist una mica bloquejats, ja que havia sis classes al pati, que si haguessin estat a les seves aules no haurien sortit per aquesta porta, i això ha provocat que l’entrada a Plaça Catalunya hagi sigut una mica més lenta, potser una idea és que entrin per dos punts a la plaça en lloc de només un, i així seria tot molt més ràpid.
La bona notícia és que l’any que ve, quasi segur que es repetirà!
Deja una respuesta