Estimades Famílies,

Aquest 2020 ens volem tornar a “tacar pel càncer infantil”, i és per això que amb molta il·lusió ens sumem a la tercera edició de la gran XOCOLATADA SOLIDÀRIA!

Cada any es diagnostiquen 1.200 nous casos de càncer en nens i adolescents a Espanya. Per això, al 2020, el repte és arribar a les 1.200 xocolatades solidàries, una per cada valent diagnosticat d’aquesta terrible malaltia.

Gràcies a la participació de centenars d’escoles, entitats i empreses de tota Espanya, s’ha aconseguit un gran repte en les dues edicions anteriors: fer avançar la investigació del càncer infantil gràcies a l’impuls dels 559.017 euros aconseguits!

L’edició de 2019 va sumar 864 Xocolatades, amb una recaptació de 400.717 €, els quals s’han destinat a:

• 60.717€ per a la nova unitat (i pionera a Espanya) d’oncologia pediàtrica integrativa.
  • 85.000€ per al projecte de ‘Implementació de tècniques d’alta sensibilitat per a millorar la detecció de la malaltia residual mínima en la leucèmia aguda limfoblàstica pediàtrica’.
  • 85.000€ per al nou projecte de Desenvolupament “Teràpia de combinació per revertir la resistència farmacològica dels tumors sòlids”.
  • 85.000€ per al grup de Sarcomes, liderat pel Dr. Jaume Mora, en diferents projectes que ja estan en curs com el del Sarcoma d’Ewing, i a iniciar dues noves línies d’investigació en osteosarcoma.
  • 85.000€ per al grup d’Identificadors de noves dianes terapèutiques i teràpia de precisió.

El càncer infantil és aleatori i imprevisible. Els nens no tenen càncer de pulmó, de colon, o de mama… que són propis de l’envelliment de les nostres cèl·lules. Els nens i adolescents amb càncer pateixen alteracions que estan vinculades al procés contrari: al procés de creixement i desenvolupament de l’ésser humà. Per això es parla de càncer del desenvolupament, ja que és el càncer de la formació, de la generació de cèl·lules noves.

Des de l’any 2003 la Fundació Sant Joan de Déu integra el grup d’investigació del càncer infantil. Gràcies a ells, a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona poden oferir totes les tècniques de diagnòstic molecular i de pronòstic de la malaltia pels seus pacients, al temps que treballen en el desenvolupament de noves teràpies, més efectives i menys agressives per als nens i nenes que pateixen càncer.

I per continuar aportant el nostre granet de sorra, ja estem treballant per posar en marxa la nostra 3a Xocolatada Solidària, en col·laboració amb l’escola, el proper dimecres 18 de març a l’hora d’esmorzar.

Des d’Educació Infantil fins a ESO, tots els alumnes que vulguin contribuir a aquesta gran causa, podran fer-ho esmorzant xocolata calenta amb melindros, donant 1 € (mínim). Tota la recaptació es donarà íntegrament a la Fundació Sant Joan de Déu.

També hi haurà sucs per aquells que no puguin prendre xocolata, així com esmorzar apte per a celíacs. En el cas dels alumnes d’Educació Infantil, per evitar pèrdua de diners, podreu fer el vostre donatiu directament a les mestres.

Un any més, volem enviar un especial agraïment al Sr. Paco del Mesón Las 4 Esquinas i al seu equip, que s’ha posat mans a l’obra de seguida, per aconseguir que els seus proveïdors aportin desinteressadament o a preus més baixos la matèria prima, i així poder preparar-nos el proper dia 18 una xocolata espectacular i que totes les nostres aportacions vagin directes a la Fundació!

Aprofitem per dir-vos que si teniu una empresa i voleu col·laborar en el cost de la preparació de la Xocolatada, o fer una donació directa, no dubteu en contactar amb nosaltres. Tota aportació extra serà benvinguda!

RECORDEU: EL DIA 18 DE MARÇ NO CAL PORTAR ESMORZAR!

AMB LA NOSTRA PARTICIPACIÓ AJUDAREM EN LA RECERCA DEL CÀNCER INFANTIL, I ENTRE TOTS, ALGUN DIA NO GAIRE LLUNYÀ, TOTS ELS NENS ES PODRAN CURAR